Του Πέτρου Δεδούση
Οι Εργασίες απεγκλωβισμού των οχημάτων σήμερα είναι πολύ διαφορετικές και πιο επικίνδυνεςαπό ότι είχαμε αντιμετωπίσει στο παρελθόν.
Διάφοροι οργανισμοί σήμερα θέτουν στους κατασκευαστές αυτοκίνητων πιο αυστηρά πρότυπα ασφαλείας. Αυτά τα πρότυπα ασφάλειας αυξάνουν την βιωσιμότητα των επιβατών που έχουν εμπλακεί σε ατύχημα,αλλά παράλληλα διαπιστώνουμε ότι τα οχήματα που κατασκευάζονται σύμφωνα με τα νεότερα πρότυπα, παρουσιάζουν νέες προκλήσεις- δυσκολίες και νέους κινδύνους για θύματα και διασώστες.
Στις μέρες μας οι αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω των προτύπων ασφάλειας επιβαινόντων, ολοένα χρησιμοποιούν ειδικά κράματα μετάλλων προσπαθώντας να επιτύχουν μεγαλύτερη σκληρότητα αλλά και να ενισχύσουν ορισμένα σημεία του αμαξώματος καίριας σημασίας. Στο παρελθόν οι διασώστες όταν μετέβαιναν σε συμβάν απεγκλωβισμού, ήξεραν ότι ανεξαρτήτως μάρκας υδραυλικών εργαλείων μπορούσαν να ανταποκριθούν με ευκολία στην διαδικασία, τα εργαλεία τους μπορούσαν να κόψουν και να εφελκύσουν οτιδήποτε βρισκόταν στο δρόμο τους.
Σήμερα όμως χάριν αυτών των προτύπων τα εργαλεία που στο παρελθόν περήφανα βασιζόμασταν επάνω τους τα φέρνουν πολύ δύσκολα βόλτα.
Τότε θεωρούσαμε ότι δεν ήταν τόσο σημαντικό να κατανοήσουμε τις δυνατότητες και τους περιορισμούς των εργαλείων διάσωσης, τώρα όμως οι καιροί άλλαξαν και οι διασώστες εκτός αυτού, θα πρέπει να βρουν εναλλακτικές τεχνικές, εργαλεία και να γνωρίζουν την τεχνολογία των οχημάτων αν θέλουν να έχουν την ίδια αποτελεσματικότητα του παρελθόντος.
Η γνώση και η κατανόηση του πως είναι δομημένο και από τι πιθανά υλικά είναι κατασκευασμένο ένα όχημα θα βοηθήσουν την κρίση και τις όποιες αποφάσεις θα πρέπει να πάρει στο συμβάν ο διασώστης.
Ένα βασικό που θα πρέπει να κατανοήσουν ακόμα οι διασώστες και οι τεχνικοί διάσωσης, είναι ότι οι οργανισμοί που θέτουν τα πρότυπα ασφαλείας αλλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχώς προσπαθούν να αυξήσουν την βιωσιμότητα των επιβαινόντων επανασχεδιάζοντας, δοκιμάζοντας και χρησιμοποιώντας νέα συστήματα και…